Social

Radiodifuzorii publici nu reflecta echidistant campania electorala - APEL

Asociatia Presei Electronice (APEL) constata ca "Teleradio-Moldova" si "Teleradio-Gagauzia" nu reflecta echidistant campania electorala, in conformitate cu Codul Audiovizualului, dar si cu principiile internationale in domeniu.
INFOTAG, 13 martie 2009, 17:48

Chisinau, 13 martie ( INFOTAG ). Dupa cum relateaza agentia INFOTAG, Vasile Stati, reprezentant al APEL, a mentionat vineri, in cadrul unei conferinte de presa, ca "Radio-Moldova" si "Moldova-1" acorda vadit preferinta Partidului Comunistilor din Republica Moldova (PCRM).

El a mentionat ca, potrivit monitorizarii efectuate de APEL in perioada 4 februarie - 3 martie, "Moldova-1" a prezentat PCRM pozitiv in 142 de materiale. Partidul Democrat a fost prezentat pozitiv de 6 ori, Partidul Social-Democrat - de 4 ori, Partidul Socialistilor "Patria-Rodina" - de 2 ori.

La "Radio-Moldova" in aceasta perioada au fost prezentate pozitiv sapte formatiuni politice, dar iarasi PCRM - masiv, iar restul putin.

De cele mai multe ori, negativ la "Moldova-1" au fost prezentate: dintre partide - Partidul Liberal (PL) si Alianta "Moldova Noastra" (AMN), iar dintre lideri politici - Mihai Ghimpu, liderul PL, si Dorin Chirtoaca, vicepresedintele PL.

La "Radio-Moldova" dintre partide de cele mai multe ori au fost prezentate negativ AMN, PL si PSD, iar dintre personalitati politice - Eduard Musuc, secretarul general al PSD, si Vasile Tarlev, liderul Uniunii Centriste din Moldova. Spre deosebire de "Moldova-1", unde nu a fost prezentat nici un material negativ despre PCRM, la "Radio-Moldova" au fost inregistrate trei materiale de acest gen.

La "Teleradio-Gagauzia" au fost favorizati mai mult reprezentantii autoritatilor locale, care sustin in alegeri anumite formatiuni politice.

 

T