CăutareSr
18 decembrie 2018
Comentarii
Interviuri

Gheorghe Russu

Vice-director al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei

Bătuţi de soartă şi de stat

Şcoala de Studii Avansate în Jurnalism

Au crescut prin case de copii, internate şi şcoli de meserii cu speranţa că va veni cineva să-i ia acasă. Ajunşi la vârsta majoratului, părăsesc aceste instituţii pentru a-şi croi propriul drum în viaţă. La despărţire li se spune că sunt liberi să facă ce vor, că toată lumea e a lor, că totul de acum încolo depinde de ei. Însă ei nu ştiu că dincolo de poarta orfelinatului nu îi aşteaptă nimeni, că strada nu le poate fi casă, iar străinii prieteni. Singura avere a lor la despărţire de educatori şi de colegi sunt cinci mii de lei oferiţi drept indemnizaţie unică şi hainele de pe ei.

Săptămîna în imagini
80_4dff5042440a3
80_4dff5046be87a
125_4dff503a2b7e9

Flash-mob „+1 vot”, pentru mobilizarea votanţilor © Moldova Azi

Procurorii au inceput verificarea activitatii postului „PRO TV Chisinau"

Procuratura Generala (PG) a demarat o ancheta, in baza interpelarii deputatului Partidului Popular Crestin-democrat, Stefan Secareanu, pentru a stabili cine sunt proprietarii postului de televiziune „PRO TV Chisinau", transmite Agentia DECA-press.
DECA-press, 14 noiembrie 2008, 16:59

Procuratura Generala (PG) a demarat o ancheta, in baza interpelarii deputatului Partidului Popular Crestin-democrat, Stefan Secareanu, pentru a stabili cine sunt proprietarii postului de televiziune „PRO TV Chisinau", transmite Agentia DECA-press.

Despre acest lucru PG l-a informat pe deputat printr-o scrisoare viceprocurorul Valeriu Botnari.

In scrisoare se spune ca legalitatea activitatii postului de televiziune „PRO TV Chisinau" este in prezent examinata de un grup de lucru constituit din reprezentantii Procuraturii Generale, a Procuraturii Anticoruptie si a Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice si Coruptiei.

Potrivit documentului citat, pana in prezent, a fost stabilit doar lantul de succesiune al fondatorilor IM „Media PRO" SRL de la momentul infiintarii, iar pentru stabilirea proprietarilor firmei off-shore „PRO Entertainment & Media Limited" din Cipru, care detine 84,36% din actiunile intreprinderii mixte „Media PRO" SRL, a fost solicitata informatia de la autoritatile Republicii Cipru.

PG a comunicat ca Inspectoratului Fiscal Principal de Stat i-a fost solicitat sa efectueze un control din care sa rezulte daca a fost sau nu respectata legislatia fiscala, in ceea ce priveste achitarea impozitelor, iar Consiliului Coordonator al Audiovizualului i s-a cerut sa verifice modul in care au fost respectate principiile comunicarii audiovizuale, prevazute de Codul audiovizualului.

 

JURNAL DE CHISINAU: „94,15% DIN ACTIUNILE „NIT" APARTIN UNEI FIRME OFF-SHORE DIN INSULELE VIRGINE BRITANICE"

Publicatia „JURNAL de Chisinau" scrie in editia de vineri ca majoritatea actiunilor postului de teveziune „NIT", portavoce a partidului de guvernamant, ar apartine unei firme off-shore din Insulele Virgine Britanice, informeaza Agentia Monitor Media.

Ziarul sustiune ca 94,15% din actiunile „NIT" apartin firmei off-shore. Cu referire la extrasul din Registrul de Stat al persoanelor juridice, „JURNAL" noteaza ca I.M. „Noile Idei Televizate", firma fondatoare a postului „NIT", are in total trei actionari. In afara de firma off-shore, printre proprietari figureaza Serghei Drobot (5,83 % din actiuni), fost redactor-sef al ziarului „Kisinevskie novosti" si candidat pe listele Partidului Comunistilor la alegerile locale din 2006, precum si compania „Novosti" SRL, care detine 0,02 % din actiuni.

„JURNAL de Chisinau" aminteste ca, anterior, presedintele Vladimir Voronin declara ca postul „NIT" apartine Partidului Comunistilor. „Reporterii „NIT" sunt prezenti la toate evenimentele la care asista seful statului", care este si liderul partidului nominalizat", scrie ziarul.

In context, Agentia Monitor Media aminteste ca parlamentarul crestin-democrat Stefan Secareanu a prezentat, acum cateva saptamani, o interpelare prin care solicita autoritatilor sa verifice activitatea postului „PRO TV Chisinau". Secareanu afirma ca 84,36 % dintre actiunile postului ar apartine unei firme off-shore din Cipru si ca in spatele acesteia ar putea sta ex-presedintele Petru Lucinschi, deputatul Vlad Filat sau Valeriu Pasat, fostul ministru al Apararii.

Cei vizati au dezmintit presupunerile deputatului.

Este de mentionat ca Procuratura Generala a demarat o ancheta in baza interpelarii parlamentarului Stefan Secareanu. Se cunoaste ca procurorii deja au stabilit lantul de succesiune a fondatorilor IM „Media PRO" SRL de la momentul infiintarii, iar pentru stabilirea proprietarilor firmei off-shore „PRO Entertainment & Media Limited" din Cipru, care detine 84,36 la suta din actiunile intreprinderii mixte „Media PRO" SRL, a fost solicitata informatia de la autoritatile cipriote.



Comentariile vizitatorilor
Comentarii recente:
Nu exista comentarii la acest material.
Va rugăm să vă autentificaţi pentru a lăsa comentarii.
T