- Mariana Şlapac, vicepreşedinta AŞM: „Pentru distrugerea Chişinăului vechi, cineva ar fi trebuit să ajungă după gratii”, Angelina Olaru, 5 iulie 2011, 17:29
- Pandemia HIV/SIDA din Transnistria nu poate fi controlată, Angelina Olaru, Chisinau/Liudmila Koval, „Profsoiuznie Vesti”, Tiraspol, 23 iunie 2011, 11:38
- Bolnavii grav din regiunea transnistreană se tratează la Chişinău, Angelina Olaru, Chisinau/Liudmila Koval, „Profsoiuznie Vesti”, Tiraspol, 23 iunie 2011, 11:33
- Indiferent de cine va câştiga Primăria, activitatea ei va fi periclitată de lupta dintre partide, Antoniţa Fonari pentru Info-Prim Neo, 17 iunie 2011, 11:38
- Care sunt costurile şi pericolele inflaţiei?, Adrian Lupuşor, Centrul Analitic Independent "EXPERT-GRUP", 10 iunie 2011, 11:16
- Toate drumurile noastre sunt încurcate…, Victoria Paşenţeva, Râbniţa/Gheorghe Budeanu, Chişinău, 30 mai 2011, 17:44
Bătuţi de soartă şi de stat
Au crescut prin case de copii, internate şi şcoli de meserii cu speranţa că va veni cineva să-i ia acasă. Ajunşi la vârsta majoratului, părăsesc aceste instituţii pentru a-şi croi propriul drum în viaţă. La despărţire li se spune că sunt liberi să facă ce vor, că toată lumea e a lor, că totul de acum încolo depinde de ei. Însă ei nu ştiu că dincolo de poarta orfelinatului nu îi aşteaptă nimeni, că strada nu le poate fi casă, iar străinii prieteni. Singura avere a lor la despărţire de educatori şi de colegi sunt cinci mii de lei oferiţi drept indemnizaţie unică şi hainele de pe ei.
Scaderea preturilor la calatorie nu va majora numarul de pasageri - directorul Garii de Nord
Chisinau, 16 februarie ( INFOTAG ). Solicitata de corespondentul INFOTAG, ea a comunicat ca zilnic de la gara de nord pleaca cca. 3,4 mii de persoane, iar in zilele de odihna de doua ori mai multi.
Potrivit directorului, pentru soferi si transportatori scaderea preturilor nu este una binevenita, deoarece pretul combustibilului este una din componente, dar mai sint si alte cheltuieli pentru ca oamenii sa calatoreasca comod.
"In acest an se observa o scadere a fluxului de pasageri. Posibil, acest lucru tine de criza financiara. In decembrie 2008 numarul pasagerilor transportati s-a redus cu 27 mii, in comparatie cu decembrie 2007. Astfel, pentru 2008 avem pierderi de 2 mil. lei", a spus Lagovschi.
Fiodor Copa, soferul unui microbuz de pe ruta Chisinau-Lipcani spune ca nu merita ca soferii sa se mai gindeasca la vreun venit, in conditiile scaderii tarifelor la calatorie si majorarea preturilor la piesele de schimb.
"In masina sint 18 locuri, insa pleaca doar 8-10 persoane. Azi dimineata la Lipcani au plecat doar doua persoane. In acelasi timp, motorina pentru dus-intors costa 650 lei. Iar salariul depinde de venit, de fluxul pasagerilor", a spus soferul.
Reprezentantul firmei "Pat-9", Timofei Rotari, a spus ca "din cauza scaderii preturilor la combustibil multi au inceput sa mearga cu masinile proprii, ceea ce duce la pierderi pentru transportatori".
INFOTAG precizeaza: Zilnic de la Gara de Nord pleaca pina la 400 de curse. In 2008 au fost transportati 1,6 mil. pasageri, in 2007 - 1,7 mil.
