CăutareSr
18 decembrie 2018
Comentarii
Interviuri

Gheorghe Russu

Vice-director al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei

Bătuţi de soartă şi de stat

Şcoala de Studii Avansate în Jurnalism

Au crescut prin case de copii, internate şi şcoli de meserii cu speranţa că va veni cineva să-i ia acasă. Ajunşi la vârsta majoratului, părăsesc aceste instituţii pentru a-şi croi propriul drum în viaţă. La despărţire li se spune că sunt liberi să facă ce vor, că toată lumea e a lor, că totul de acum încolo depinde de ei. Însă ei nu ştiu că dincolo de poarta orfelinatului nu îi aşteaptă nimeni, că strada nu le poate fi casă, iar străinii prieteni. Singura avere a lor la despărţire de educatori şi de colegi sunt cinci mii de lei oferiţi drept indemnizaţie unică şi hainele de pe ei.

Săptămîna în imagini
80_4dff5042440a3
80_4dff5046be87a
125_4dff503a2b7e9

Flash-mob „+1 vot”, pentru mobilizarea votanţilor © Moldova Azi

Patru posturi TV continuă să sfideze legislaţia

Aceasta este concluzia făcută de Asociaţia Presei Electronice care monitorizează conduita televiziunilor din Chişinău în perioada electorală.
Info-Prim, 18 martie 2009, 18:47

Posturile de televiziune NIT, N4, Moldova 1 şi Eu TV tratează inechitabil, tendenţios şi neechilibrat actorii politici implicaţi în campania electorală pentru alegerile parlamentare. Aceasta este concluzia făcută de o echipă care monitorizează conduita televiziunilor din Chişinău în perioada electorală.

Asociaţia Presei Electronice (APEL) a făcut publice miercuri, 18 martie, rezultatele monitorizării prezenţei actorilor politici în programele de ştiri şi în emisiunile a 7 posturi TV din cele 9 monitorizate în perioada 18 februarie - 3 martie 2009.

Potrivit monitorilor, posturile susmenţionate continuă să ignore prevederile Codului audiovizual (şi anume art. 7 despre asigurarea echilibrului şi pluralismului socio-politic) şi ale Regulamentului Comisiei Electorale Centrale (punctele 4 şi 17 - despre reflectarea echitabilă şi echilibrată a alegerilor).

Pe de altă parte, Pro TV Chişinău, în primul rând, precum şi TV7 şi TVC21, prin ştirile difuzate, în linii generale, se conformează prevederilor legislaţiei audiovizuale vizând echilibrul şi pluralismul politico-social.

„În opinia noastră, şi acest lucru este demonstrat de rezultatele monitorizării, N4 şi Eu TV sfidează şi Regulamentul CEC, pentru că, s-a văzut clar, N4 favorizează PCRM, iar Eu TV favorizează PPCD. În acelaşi timp, aceste televiziuni defavorizează evident în special reprezentanţii PLDM, PL şi AMN", a spus Vasile State, coordonatorul proiectului. Monitorii notează că Eu TV şi N4 admit încălcări grave ale legislaţiei electorale.

Rezultatele monitorizării mai relevă că Eu TV, la 25 februarie şi 3 martie, a difuzat publicitate electorală într-un volum ce depăşeşte cadrul regulamentar - 120 sec. pe zi pentru fiecare concurent electoral. Pe 25 februarie respectiva televiziune a plasat publicitate electorală a PPCD în volum de 150 sec., iar pe 3 martie - publici tatea electorală a PCRM în volum de 140 sec.

Proiectul „Monitorizarea prezenţei actorilor politici/electorali la principalele canale de televiziune în perioada preelectorală, electorală şi postelectorală a alegerilor parlamentare 2009" este finanţat de către Delegaţia Comisiei Europene în Republica Moldova în cadrul Instrumentului European pentru Democraţie şi Drepturile Omului, cofinanţat de Fundaţia Soros-Moldova şi se desfăşoară în cadrul Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte - Coaliţia 2009, a cărui secretar Nicolae Panfil a condus conferinţa de presă.

 



Comentariile vizitatorilor
Comentarii recente:
Nu exista comentarii la acest material.
Va rugăm să vă autentificaţi pentru a lăsa comentarii.
T