CăutareSr
13 decembrie 2017
Comentarii
Interviuri

Gheorghe Russu

Vice-director al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei

Bătuţi de soartă şi de stat

Şcoala de Studii Avansate în Jurnalism

Au crescut prin case de copii, internate şi şcoli de meserii cu speranţa că va veni cineva să-i ia acasă. Ajunşi la vârsta majoratului, părăsesc aceste instituţii pentru a-şi croi propriul drum în viaţă. La despărţire li se spune că sunt liberi să facă ce vor, că toată lumea e a lor, că totul de acum încolo depinde de ei. Însă ei nu ştiu că dincolo de poarta orfelinatului nu îi aşteaptă nimeni, că strada nu le poate fi casă, iar străinii prieteni. Singura avere a lor la despărţire de educatori şi de colegi sunt cinci mii de lei oferiţi drept indemnizaţie unică şi hainele de pe ei.

Săptămîna în imagini
80_4dff5042440a3
80_4dff5046be87a
125_4dff503a2b7e9

Flash-mob „+1 vot”, pentru mobilizarea votanţilor © Moldova Azi

Raport Nr.4, Monitorizarea mass-media în campania electorală pentru alegerile locale generale din 5 iunie 2011: Studiu de caz nr. 2

Moldova Suverană, 10 iunie 2011, nr. 83 (1105)
Centrul pentru Jurnalism Independent, 20 iunie 2011, 16:10

Supratitlu: Ziarul românesc Adevărul de la Chişinău mutilează... adevărul!

Titlu: Dodon cenzurat pentru că a cîştigat!

Articolul este semnat „Adevărul care se hlizeşte"

În ediţia de vineri, 10 iunie, Moldova Suverană a publicat pe pagina 3 un articol cu supratitlul „Ziarul românesc Adevărul de la Chişinău mutilează... adevărul!" şi titlul „Dodon cenzurat pentru că a cîştigat!", precum şi un interviu cu candidatul PCRM la funcţia de primar al Chişinăului, Igor Dodon. Interviul este întitulat „Igor Dodon: Pe 5 iunie am cîştigat în orasul Chişinău, pe 19 iunie voi cîştiga şi în întreg Municipiul". Materialele sunt însoţite şi de două fotografii (în una dintre acestea apar Igor Dodon şi membrii familiei sale, iar în cea de-a doua candidatul PCRM este la o întâlnire cu alegătorii. În imagine apare şi lozinca „Igor Dodon - SOLUŢIA pentru Chişinău").

În articolul „Dodon cenzurat pentru că a cîştigat!", redacţia din Chişinău a publicaţiei Adevărul este acuzată că a cenzurat un interviu cu Igor Dodon. Autorul afirmă că reporterii ziarului Adevărul i-ar fi solicitat lui Igor Dodon să răspundă unor întrebări, interviul urmînd să apară în numărul de joi, 9 iunie. (...) „Unul din redactorii ziarului a intervenit în textul răspunsurilor sale, eliminînd fraze, idei, pasaje inconvenabile politicii editoriale a ziarului, probabil. Mai mult decît atît, redactorul ziarului chiar a insistat ca Dodon să fie de acord cu publicarea interviului în forma sa mutilată. Fireşte că nu a fost de acord!",1 anunță autorul anonim.

Deşi acuză o publicație de cenzură, Moldova Suverană nu oferă dreptul la replică jurnaliştilor de la cotidianul Adevărul şi nici nu menționează că ar fi încercat să solicite părerea acestora. De fapt, opinia oficială a ziarului respectiv a fost publicată pe 9 iunie, pe site-ul publicaţiei („Comunistul Igor Dodon minte că „Adevărul" l-a cenzurat" 2), articolul fiind publicat a doua și în ziar . Cu referire la acest subiect, Adevărul menţionează că a fost vorba de un articol de publicitate electorală care a fost solicitat de stafful lui Igor Dodon, în baza contractului semnat cu PCRM.

"Răspunsurile lui Igor Dodon conţineau atacuri la adresa altor politicieni, fiind în contradicţie cu politica noastră editorială, deontologia jurnalistică şi bunul simţ", menționează ziarul. Adevărul mai precizează: „chiar şi într-un material publicitar ne conducem de Codul deontologic al jurnalistului, de legislaţia în vigoare şi de regulile bunului simţ şi nu publicăm acuzaţii neprobate, zvonuri şi părerile unei persoane despre alta, fără ca cel vizat să aibă o replică".

Astfel, Moldova Suverană dă dovadă de lipsă de obiectivitate, distorsionează cu rea-credință realitatea, prezentând informații eronate cu scopul de a dezinforma cititorii.

De notat că în Moldova Suverană interviul cu Igor Dodon menționat mai sus nu este plasat la rubrica „Electorala 2011" şi nu este însoţit de specificarea „Achitat din fondul electoral", aşa cum ar trebui, pentru că este un material publicitar al unui concurent electoral, în care acesta îşi face publice detalii din programul electoral şi aduce acuzaţii la adresa contracandidatului său Dorin Chirtoacă.

Referinţe:

1. http://moldova-suverana.md/politic/2206-ziarul-romanesc-adevrul-de-la-chiinu-mutileaz-adevrul.html
2. http://www.adevarul.ro/adevarul_moldova/actualitate_md/Comunistul_Igor_Dodon_minte_ca_Adevarul_l-a_cenzurat_0_496150997.html

 



Comentariile vizitatorilor
Comentarii recente:
Nu exista comentarii la acest material.
Va rugăm să vă autentificaţi pentru a lăsa comentarii.
T