CăutareSr
19 februarie 2019
Comentarii
Interviuri

Gheorghe Russu

Vice-director al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei

Bătuţi de soartă şi de stat

Şcoala de Studii Avansate în Jurnalism

Au crescut prin case de copii, internate şi şcoli de meserii cu speranţa că va veni cineva să-i ia acasă. Ajunşi la vârsta majoratului, părăsesc aceste instituţii pentru a-şi croi propriul drum în viaţă. La despărţire li se spune că sunt liberi să facă ce vor, că toată lumea e a lor, că totul de acum încolo depinde de ei. Însă ei nu ştiu că dincolo de poarta orfelinatului nu îi aşteaptă nimeni, că strada nu le poate fi casă, iar străinii prieteni. Singura avere a lor la despărţire de educatori şi de colegi sunt cinci mii de lei oferiţi drept indemnizaţie unică şi hainele de pe ei.

Săptămîna în imagini
80_4dff5042440a3
80_4dff5046be87a
125_4dff503a2b7e9

Flash-mob „+1 vot”, pentru mobilizarea votanţilor © Moldova Azi

TV „NIT" acuză guvernul de tentativă de lichidare a postului, guvernul apreciază abordarea ca fiind nefondată

Guvernul a anunţat postul TV NIT că nu va prelungi contractul de arendă a sediului.
Moldova Azi, 28 decembrie 2009, 11:27

Postul TV a anunţat printr-o declaraţie că a fost înştiinţat de către Direcţia generală pentru administrarea clădirilor Guvernului despre faptul că nu va fi prelungit contractul de arendă al sediului companiei de pe şoseaua Hînceşti, 53. Potrivit avizului, încăperile, unde este amplasat echipamentul tehnic al companiei, sălile de montare şi redacţia postului de televiziune „NIT" trebuie eliberate până pe 31 decembrie, ora 18.00.

Potrivit declaraţiei, citată de agenţia Info-Prim Neo, timp de 12 ani, postul de televiziune „NIT" a arendat aceste încăperi, acceptând de fiecare dată majorarea preţului pentru arenda, achitându-şi datoriile, fără obiecţii din partea arendatorului. „Acum ni s-a propus să eliberăm aceste încăperi, lucru care, de facto, înseamnă interzicerea difuzării postului. Este evident, că acest lucru s-a făcut în interesul cuiva, în speranţa că un post de televiziune indezirabil va înceta abordarea în emisiunile sale a celor mai stringente probleme, cu care astăzi se confruntă societatea moldovenească", se arată în declaraţia NIT.

Autorii documentului  declară că decizia „cu caracter represiv a guvernului are legatură directă cu poziţia postului de televiziune, care după schimbarea puterii în ţară a refuzat să se supună noii conjuncturi politice. "Toate aceste măsuri se încadrează în logica evenimentelor care au avut loc în ultimele luni - începând cu declaraţiile publice făcute de către liderii Alianţei pentru Integrare Europeană, inclusiv cele ale preşedintelui interimar Mihai Ghimpu împotriva postului de televiziune „NIT", până la sancţiunile şi supravegherea aspră a Consiliului Coordonator al Audiovizualului", se arată în declaraţie.

„Vom lupta pentru drepturile noastre civile şi profesionale fără compromisuri", avertizează postul TV NIT.

La rândul său, guvernul Republicii Moldova s-a arătat surprins de modul în care postul de televiziune „NIT" şi anumite forţe politice prezintă situaţia creată ca urmare a expirării contractului de arendă dintre Direcţia Generală Clădiri a Aparatului Guvernului (actualmente Cancelaria de Stat) şi întreprinderea mixtă „Noile Idei Televizate". Poziţia executivului a fost expusă printr-un comunicat de presă, difuzat sâmbătă, 26 decembrie.

Potrivit comunicatului Guvernului, contractul de închiriere a 2 720,9 metri pătraţi expiră la 31 decembrie 2009. Direcţia Generală Clădiri nu a prelungit contractul cu întreprinderea mixtă „Noile Idei Televizate", având nevoie de spaţiu pentru amplasarea structurilor administraţiei publice centrale. În acest context, Direcţia Generală Clădiri a informat postul TV NIT că urmează să elibereze încăperile arendate, conform prevederilor contractului.

„Afirmaţiile precum că postul TV NIT va ajunge în stradă după expirarea contractului sunt total nefondate. De menţionat că, anterior, NIT a privatizat în acelaşi edificiu 1 732,2 metri pătraţi la preţul de 3 637 lei pe metru pătrat. În condiţiile în care contractul n-a fost prelungit, NIT urma să-şi soluţioneze din timp problema de spaţiu", declară executivul.

De asemenea, guvernul îşi exprimă regretul că o simplă relaţie contractuală a fost transformată absolut nejustificat într-o situaţie cu conotaţie politică. „Guvernul nu atentează la dreptul postului TV NIT de a-şi desfăşura activitatea şi îi va acorda un termen rezonabil de timp pentru a soluţiona problema spaţiului".

Recent, postul „NIT" s-a ales cu câteva avertizări din partea Consiliului Coordonator al Audiovizualului pentru faptul că nu asigură în emisiunile sale pluralismul de opinii.

Postul TV „NIT" activează în Moldova de 12 ani şi are, practic, acoperire naţională. Agenţia Monitor Media notează că „NIT" este instituţia despre care presa de la Chişinău că ar fi parte a holdingului media al Partidului Comuniştilor din R. Moldova (PCRM). Pe durata ultimilor opt ani, „NIT" s-a bucurat de mai multe favoruri (inclusiv obţinerea unor frecvenţe) din partea fostului partid de guvernământ. Mai multe rapoarte de monitorizare de specialitate au indicat că acest post TV a favorizat masiv PCRM în ultimele campanii electorale şi a denigrat fostele formaţiuni politice de opoziţie.

 



Comentariile vizitatorilor
Comentarii recente:
Nu exista comentarii la acest material.
Va rugăm să vă autentificaţi pentru a lăsa comentarii.
T