SearchSr
12 May 2021
Comments
Interviews

Gheorghe Russu

Vice-director, The Center for Combating Economic Crimes and Corruption

Parties-Phantoms, Parties - State Institutions, Parties - State Enterprises

Ion PREAŞCĂ

20 parties have registered in the current election campaign. Many people say it is a too big number for such a small country as Moldova. At the same time, much more parties could take part in the election campaign.

Last week illustrated
80_4e23fe6caf093
80_4e23fe72edacf
125_4e23fe64aeac9

Activists launch Moldova’s first ‘Space Camp’ © Susan Coughtrie

PRP accuses Public Television of pouring dirt on Party

The oppositional People's Republican Party is maintaining that the de-jure public television channel Moldova-1 systematically attacks the PRP image and misinforms viewers in what regards the party's activities and objectives.
INFOTAG, 2 March 2009, 19:12

Chisinau, March 2 ( INFOTAG ). The party has published a statement, writing that on February 27, Moldova-1 offered its own interpretation - "which was biased, with violation of all norms of law and professional ethic" - of the statement made earlier by PRP Chairman Nicolae Andronic over the Internet Jurnal TV channel concerning Moldova's relations with the Commonwealth of Independent States.

"In that program, Nicolae Andronic made a clear and impartial message to the public that it's high time raising the question of Moldova's secession from the CIS or remaining in the CIS, and stated that this international structure does not deserve the attention, which somebody is trying to attach to it. Moldova-1 misinterpreted Nicolae Andronic's statement and presented it as an argument that Andronic, and the People's Republican Party, and the Centrist Union of Moldova (CUM) as a whole are going to raise this problem immediately upon CUM comes to Parliament", the PRP statement said.

The party further held, "In addition, the channel, which calls itself a public service broadcaster, made an attempt to separate Russian-speakers from the Moldovan society, to set them against the PRP and CUM, calling them insultingly 'the russophones'".

"The PRP is hereby condemning the definitely partial behaviour of the Moldova-1 channel and is stating that all those suppositions and comments were false, devoid of a ground, and were a fruit of rich imagination of the black spin doctors working for the incumbent authorities. The only correct thing Moldova-1 said in its program was that the Centrist Union of Moldova would be present in the next Parliament of Moldova", said the PRP statement.

The party claimed that the public television channel had violated the Electoral Code, the Code of Television and Radio Broadcasting, and the blueprint of election campaign coverage by the mass media.

The PRP has demanded the right of reply from Moldova-1, demanded to respect legal and ethical norms at covering the election campaign, and announced it would lodge an inquiry with corresponding authorized organs concerning the above-mentioned serious offenses.

The People's Republican Party also drew attention of the foreign diplomatic corps in Chisinau, international organizations and the Moldovan civil society to obvious deviations from the rules of organization and holding democratic, free and fair elections, and requested them to analyze and assess the violations.



Readers' comments
Recent comments:
There are no comments on this story.
You have to be signed in to leave comments.
T