CăutareSr
18 mai 2021
Comentarii
Interviuri

Gheorghe Russu

Vice-director al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei

Bătuţi de soartă şi de stat

Şcoala de Studii Avansate în Jurnalism

Au crescut prin case de copii, internate şi şcoli de meserii cu speranţa că va veni cineva să-i ia acasă. Ajunşi la vârsta majoratului, părăsesc aceste instituţii pentru a-şi croi propriul drum în viaţă. La despărţire li se spune că sunt liberi să facă ce vor, că toată lumea e a lor, că totul de acum încolo depinde de ei. Însă ei nu ştiu că dincolo de poarta orfelinatului nu îi aşteaptă nimeni, că strada nu le poate fi casă, iar străinii prieteni. Singura avere a lor la despărţire de educatori şi de colegi sunt cinci mii de lei oferiţi drept indemnizaţie unică şi hainele de pe ei.

Săptămîna în imagini
80_4dff5042440a3
80_4dff5046be87a
125_4dff503a2b7e9

Flash-mob „+1 vot”, pentru mobilizarea votanţilor © Moldova Azi

Cricova - cel mai scump brand din Republica Moldova

Cricova este cel mai scump brand din Republica Moldova, evaluat la 12 mil. USD în studiul „MdBrand-2010-TOP-50 branduri moldoveneşti", realizat de agenţiile MPP Consulting (Ucraina) şi Incredocon (Moldova).
Moldova Azi, 18 octombrie 2010, 10:51

Conform studiului, pe locul 2 al ratingului se află brandul Bucuria - 9 mil. USD, urmat de berea Chişinău - 9,5 mil. USD, Aroma - 7,8 mil. USD, Buket Moldavii - 6,7 mil. USD, VictoriaBank - 5,2 mil. USD, Moldcell - 4,5 mil. USD, Purcari - 4,4 mil. USD, Bostavan - 4,0 mil. USD şi Green Hills - 3,55 mil. USD.

Autorii topului susţin că în el au fost incluse doar branduri, care au fost create în Moldova sau pentru mărfurile (serviciile) moldoveneşti, indiferent de faptul cât de cunoscute au devenit acestea în ţară sau pe pieţele mondiale. Originea geografică a brandurilor a fost principalul criteriu de selectare a brandurilor evaluate.

Metoda de calculare a valorii brandurilor se bazează pe evaluarea activităţii companiilor, care utilizează brandul, şi, de asemenea, ia în considerare mai mulţi factori, ce reflectă condiţiile de piaţă în care există brandul, eventualele ameninţări şi perspectivele de dezvoltare a brandului şi a ramurilor corespunzătoare. Valoarea brandului include doar costul mărcii comerciale (denumirii), fără capacităţile de producţie, infrastructura companiei, patente, invenţii şi alte bunuri materiale sau intelectuale.

Conform ratingului, 25 de branduri din Moldova au o valoare mai mare de un milion de dolari SUA, iar cele mai multe branduri 16 - sunt din domeniul producţiei de băuturi alcoolice, ceea ce este explicabil ţinând cont de cota mare a acestei industrii în producţia industrială şi în exporturi.

De notat că doi ani în urmă revista VIP-Magazin a elaborat un top al brandurilor din Moldova, fiind utilizată metodologia de cercetare a companiei Magenta Consulting. În cadrul topului realizat de VIP-Magazin nu a fost evaluată valoarea mărcilor, ci doar popularitatea acestora în rândul chişinăuienilor

© Toate drepturile rezervate. Reproducerea totală sau parţială a materialelor necesită acordul în scris al publicaţiei electronice Moldova Azi (editor@ijc.md).
.

 



Comentariile vizitatorilor
Comentarii recente:
Nu exista comentarii la acest material.
Va rugăm să vă autentificaţi pentru a lăsa comentarii.
T